Sticky

Veelgestelde vragen AH Community


Reputatie 4
  • 22 september 2015
Welkom op de AH Community! Om je een beetje op weg te helpen vind je hier de antwoorden op de meest gestelde vragen over de AH Community. Neem ook even een kijkje in de Huisregels van de community. Veel plezier op de AH Community, hopelijk zien we je vaak terug!

Wat is de AH Community?
De AH Community is een ontmoetingsplek waar onze tips, recepten en leveranciers samenkomen met jouw mening en ideeën. Heb je een tip voor de Allerhande Box, wil jij weten waar onze cherrytomaatjes vandaan komen of heb je een lekker recept? Deel het op de AH Community!

Hoe plaats ik een topic of reactie?
Om actief deel te nemen aan de AH Community heb je een profiel nodig. Je kunt je via Facebook registreren op de homepage. Zodra je vervolgens een AH Community profiel hebt aangemaakt kun je actief deelnemen, zelf topics starten en reacties plaatsen.

Wil je zelf een topic plaatsen?
Zodra je ingelogd bent, kun je een topic aanmaken. Klik op ‘vul hier jouw onderwerp in’. Je kunt nu een topictitel en een topic bericht schrijven, en deze plaatsen. Let erop dat je in de topictitel duidelijk beschrijft waar jouw topic over gaat.

Zelf een reactie plaatsen?
Zodra je ingelogd bent kun je op bestaande topics reageren. Dit doe je door iets te schrijven in het reactieveld onderaan het topic.

Wat doet een moderator?
Een moderator is een beheerder-toezichthouder van de AH Community. Hij of zij zorgt ervoor dat de gesprekken en discussies op de AH Community in goede banen geleid worden. Een moderator zorgt er ook voor dat de Huisregels in acht worden genomen en verwijdert ongewenste berichten.

Hoe zoek ik in de Community?
Ben je op zoek naar specifieke informatie? Ga dan naar de zoekbalk en typ hier de zoektermen in voor jouw zoekopdracht of klik hier.

Waarvoor dient ‘voeg toe aan favorieten’?
Topics waar jij op hebt gereageerd worden toegevoegd aan jouw favorieten. Dit betekent dat je van deze topics notificaties ontvangt per e-mail zodra er een nieuwe reactie is geplaatst of dit topic is beantwoord. Het kan zijn dat er meer reacties zijn, maar je ontvangt daar geen melding meer van totdat je de community weer bezoekt. Op het moment dat je een topic wil volgen kun je er ook voor kiezen om dit topic toe te voegen aan jouw favorieten. In dat geval ontvang je ook notificaties bij nieuwe reacties.

Wat als ik geen notificaties wil ontvangen?
Als je er liever voor kiest om geen notificaties meer te ontvangen van bepaalde topics kun je onder ‘Favorieten’ bepalen van welke topics je geen notificaties meer wil ontvangen. Wil je helemaal geen notificaties meer ontvangen van jouw favorieten, ga dan naar je algemene instellingen en wijzig je instelling ‘Ontvang notificaties van je favorieten’ naar nee.

Wat betekent de aanduiding ‘Beantwoord’ voor een titel?
Als jij een topic als vraag hebt gestart en je hier reacties op krijgt, kun je in één van de reacties aangeven dat dit voor jou het beste antwoord is. Dit doe je door in deze reactie te klikken op ‘Beste antwoord’. Dit kan alleen in topics die jij zelf hebt gestart. Overigens helpen de moderators ook een handje bij het kiezen van het beste antwoord.

Wat kan ik doen als ik het verkeerde antwoord als oplossing heb gemarkeerd?
Als de reactie die jij hebt gemarkeerd als ‘Beste antwoord’ niet juist was, plaats dan een nieuw berichtje waarin je aangeeft wat volgens jou wel het goede antwoord had moeten zijn. Een moderator zal je dan helpen om alsnog het juiste antwoord te markeren.

Wat is een privébericht?
Als je een profiel hebt en ingelogd bent, is het mogelijk om privéberichten te sturen naar andere community leden. Een 1-op-1 bericht aan een ander communitylid of moderator is privé en dus niet openbaar voor anderen. Het privébericht is te lezen via je inbox.

Wat is de Inbox in mijn profiel?
De inbox is een overzicht van jouw verstuurde en ontvangen privéberichten.

Hoe stuur ik een privébericht?
Om een ander communitylid een privébericht te sturen, klik je op zijn of haar gebruikersnaam. Vervolgens kom je op een profielpagina waarbij je de optie ‘Stuur bericht’ ziet. Zodra je hierop klikt kun je direct een bericht typen.

Waarom kan ik geen privébericht sturen?
Het kan zijn dat iemand zijn/haar instellingen zo heeft ingesteld dat ze alleen privéberichten kunnen ontvangen van mensen die zij volgen. In dat geval zie je op de profielpagina geen optie ‘Stuur bericht’. Wil je toch een berichtje sturen, vraag deze persoon dan in een reactieveld op een eerder geplaatst topic van deze persoon om jou te volgen.

Waar staan gebruikerstitels voor?
Ieder AH Communitylid heeft een gebruikerstitel. Deze titel geeft aan hoe actief een AH Communitylid is. Zo kun je naast het aantal reacties ook aan de titel zien of iemand heel actief is of net nieuw. Ieder lid dat op de AH Community start, is een ‘Nieuwkomer’, naarmate iemand actiever wordt verandert de titel ook, met als hoogste gebruikerstitel ‘Super User’.

Wat is een handtekening?
Een handtekening op de AH Community is een persoonlijk stukje tekst dat onder ieder bericht wordt geplaatst. Dit geeft je de mogelijkheid om een persoonlijke boodschap onder jouw berichten op de community te plaatsen. Denk aan een motto, quote of iets anders dat jouw persoonlijkheid kenmerkt. Om een handtekening aan te maken of te bewerken, ga je naar ‘Mijn profielinstellingen' hier vind je de mogelijkheid om een persoonlijke handtekening in te stellen.

Help, ik kan niet inloggen!
Zodra je problemen ervaart met inloggen of registreren op de community, neem dan vooral contact op met een moderator via ahcommunity@ahold.com. Geef daarbij het volgende aan:
  • Je gebruikersnaam van de AH Community
  • Het e-mailadres waarmee je je aangemeld hebt op de AH Community (dit is het zelfde mailadres dat je voor Facebook gebruikt, tenzij je dit hebt aangepast)
  • Welke stappen je hebt ondernomen en waar je vast loopt
  • Als je een foutmelding gekregen hebt, omschrijf welke foutmelding aan je getoond is
Het is fijn als je een screenshot meestuurt, zodat we precies kunnen achterhalen wat er misgaat.

Hoe verwijder ik een bericht?
Je kunt een bericht alleen laten verwijderen door een moderator. Klik op het vlaggetje rechtsboven in je reactie. Hier wordt gevraagd om een reden in te vullen, doe dit zo volledig mogelijk. Dit bericht gaat naar de moderators van de AH Community. De moderators zullen het bericht beoordelen en er gepaste actie op ondernemen.

Waarom zie ik een link in plaats van een video?
Waarschijnlijk heb je de cookies nog niet geaccepteerd. Om video's op de AH Community af te kunnen spelen is het noodzakelijk om cookies te accepteren.

Wat zijn 'cookies'?
Voor meer informatie over cookies en het gebruik van cookies, kan je hier kijken.

Wat zijn Huisregels?
Huisregels zijn afspraken die voor iedereen gelden die deelneemt aan de AH Community. Door je te registreren op de AH Community en een profiel aan te maken, ga je akkoord met de Huisregels.

Kan ik een bericht of reactie verwijderen?
Je kunt je bericht of reactie zelf aanpassen tot maximaal één uur na plaatsing. Daarna kun je via het e-mailadres ahcommunity@ahold.com een verzoek tot verwijdering doen bij de moderators. Geef daarbij duidelijk aan om welk bericht het gaat en wat je gebruikersnaam is. Het verzoek verwerken wij binnen 1 werkdag na aanvraag.

Wat moet ik doen als een bericht of reactie wil rapporteren?
Een bericht rapporteren aan de moderator kan door in het bericht op het vlaggetje rechts bovenin het bericht te klikken. De moderator krijgt dan een melding en zal indien nodig maatregelen nemen met als uitgangspunt de afspraken zoals beschreven in de Huisregels.

Hoe verwijder ik mijn AH Community profiel?
Wil je je profiel laten verwijderen, meld dit dan aan de moderators door een mail te sturen naar ahcommunity@ahold.com. Jouw profiel wordt vervolgens geanonimiseerd, dat wil zeggen dat jouw gebruikersnaam wordt veranderd in 'verwijderd_accountX', je profielfoto wordt verwijderd en de mogelijkheid om in te loggen op de AH Community komt te vervallen. Jouw berichten blijven, anoniem, bestaan op de AH Community. Als je ook al je berichten wilt verwijderen, geef dit dan duidelijk aan in je verwijderingsverzoek.

0 reacties

Geen reactie